CLIII Koncert PaÅacowy
Koncert w wykonaniu Jadwigi Stanek (altówka), Marka Swatowskiego (obój), Magdalena Swatowska (fortepian).
W programie:
R. Schumann – 3 Romanse na obój i fortepian op. 94
I Nicht schnell
II Einfach, innig
III Nicht schnell
Johannes Brahms – Sonata f-moll op. 120 nr 1 na altówkÄ i fortepian
Allegro appassionato
Andante un poco Adagio
Allegretto grazioso
Vivace
August Klughardt – Schilflieder op. 28, V Fantazji na obój, altówkÄ i fortepian do poezji N. von Lenau
I Langsam, träumerich
II Leidenschaftlich erregt
III Zart, in ruhiger Bewegung
IV Feurig
V Sehr ruhig
Jadwiga Stanek jest absolwentkÄ
Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskaÅa dyplom z wyróżnieniem w klasie altówki prof. Jana Paruzela (2006). PracÄ zawodowÄ
zwiÄ
zaÅa przede wszystkim ze swojÄ
macierzystÄ
UczelniÄ
, gdzie obecnie pracuje na stanowisku asystenta w klasie altówki prof. Jana Paruzela. Prowadzi także zespoÅy kameralne. W kwietniu 2010 roku braÅa udziaÅ w Europejskim Programie wymiany pedagogów LIFE LONG LEARNING – Erasmus i prowadziÅa zajÄcia dydaktyczne
w Conservatorio Superior de Música de Alicante „Oscar Espla” – Hiszpania. DoskonaliÅa swoje umiejÄtnoÅci na wielu Mistrzowskich Kursach Interpretacji Muzycznej w kraju i za granicÄ
wspóÅpracujÄ
c z takimi artystami jak: Bruno Giuranna (2008), Victor A. Pikayzen (2006), Kurt Lewin, Jan Paruzel, BÅażej SroczyÅski, Zygmunt Jochemczyk. W repertuarze posiada znaczÄ
ce pozycje literatury altówkowej, w tym utwory: J.S. Bacha, J. Brahmsa, M. Brucha, R. Clarke, P. Hindemitha, C. Francka, D. Szostakowicza, G. Bacewicz, A. Schnittke, W. LutosÅawskiego oraz mniej znane pozycje kameralistyki wokalno-instrumentalnej poczÄ
tku XX wieku: H. Reuttera oraz C.M. Loefflera. DziaÅalnoÅÄ koncertowa obejmuje regularne recitale solowe i kameralne, a także wspóÅpracÄ z orkiestrami symfonicznymi oraz kameralnymi m.in.: OrkiestrÄ
KameralnÄ
Capella Bydgostiensis, OrkiestrÄ
SymfonicznÄ
Opery Nova w Bydgoszczy, ToruÅskÄ
OrkiestrÄ
SymfonicznÄ
. Od 2007 roku jest pracownikiem Filharmonii Pomorskiej. Jadwiga Stanek gra na instrumencie Wojciecha Topy.
Magdalena Swatowska jest absolwentkÄ
Akademii Muzycznej
im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia pianistyczne ukoÅczyÅa w 1989 roku w klasie prof. WiesÅawy Ronowskiej. UczestniczyÅa w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w ÅaÅcucie, gdzie swoje zainteresowania kameralistykÄ
rozwijaÅa pod kierunkiem prof. Marii Szwajgier-KuÅakowskiej. W roku 1990 braÅa udziaÅ w V MiÄdzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Paryżu (duet z PawÅem RadziÅskim). W roku 2003 na dwóch ogólnopolskich konkursach zostaÅa uhonorowana wyróżnieniami dla najlepszego akompaniatora (Akademicki Konkurs Klarnetowy we WÅoszakowicach, Konkurs Miniatura 2003 w Bydgoszczy).
W latach 2002-2006 wspóÅtworzyÅa trio fortepianowe z KatarzynÄ
CÄ
browskÄ
(skrzypce) i RenatÄ
Ratajczak (wiolonczela).
Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, prowadzÄ
c klasÄ nauki akompaniamentu przy Katedrze Kameralistyki. Koncertuje jako kameralistka. W swoim repertuarze posiada wiele znaczÄ
cych dzieÅ literatury kameralnej (m.in. sonaty W.A. Mozarta, L. van Beethovena, J. Brahmsa,
C. Francka, D. Szostakowicza, S. Prokofiewa, C. Debussy’ego).
Marek Swatowski jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego
w Bydgoszczy. Studia ukoÅczyÅ w roku 1992 w klasie oboju Krzysztofa Wroniszewskiego. W tym samym roku podjÄ
Å pracÄ w Filharmonii Pomorskiej. Jest muzykiem-solistÄ
filharmonicznej Orkiestry Symfonicznej, z którÄ
wystÄpowaÅ na tournées w Niemczech, Francji i Hiszpanii. BraÅ udziaÅ w festiwalach,
m.in. Saint-Céré Music Festival. W 1996 roku bydgoscy dziennikarze uhonorowali Marka Swatowskiego wyróżnieniem Eurydyki, przyznawanym najlepszym muzykom orkiestry. Jako solista koncertuje z zespoÅami Filharmonii Pomorskiej
i Filharmonii Lubelskiej. Swoje zainteresowania artystyczne rozwija zajmujÄ
c siÄ również kameralistykÄ
. WspóÅpracuje z OrkiestrÄ
KameralnÄ
Capella Bydgostiensis. W 2002 roku wraz z Kwartetem Pomorskim i Thomasem Blochem – francuskim kompozytorem i wykonawcÄ
grajÄ
cym na unikalnym instrumencie falach Martenota, dokonaŠnagrania septetu B. Martinů.
WstÄp – 5 zÅ